3 modalități prin care vă puteți îmbunătăți sănătatea digestivă

În ultimii ani, date fiind cifrele îngrijorătoare privind cazurile de afecțiuni severe care se instalează la vârste tinere, din ce în ce mai multe persoane își stabilesc obiective pentru îmbunătățirea stării de sănătate și pentru protejarea longevității. Cumva, cu toții urmărim să trăim mai mult și mai bine, dar fără să știm că asta implică eforturi destul de considerabile din partea noastră, și asta pentru că întâlnim tentații culinare la fiecare colț și devine greu să ne controlăm poftele tot timpul.

Așa se întâmplă că peste 64% dintre persoane nu reușesc să se țină de obiectivele stabilite nici măcar o lună, în timp ce restul de 36% dintre persoane se țin de obiectivele lor cel mult 6 luni. Pe de o parte, problema constă în faptul că oamenii își stabilesc obiective mult prea ambițioase și greu de atins după o perioadă îndelungată în care ne-am neglijat sănătatea și starea de bine. Pe de altă parte, mulți dintre noi nici nu știm care sunt pașii necesari pentru atingerea obiectivelor și adesea alegem cei mai complicați și dificili pași. În rândurile care urmează, vom descoperi împreună trei modalități prin care ne putem îmbunătăți starea generală de sănătate, în special sănătatea digestivă, dar și starea mentală și emoțională:

Consum de probiotice. Încorporarea mai multor probiotice în dietele noastre este o modalitate sigură prin care ne putem îmbunătăți sistemul imunitar și prin care putem combate stresul. Alimentele cele mai bogate în probiotice includ varza, kimchi, iaurtul și kefirul, toate conținând microbi benefici care susțin sănătatea intestinală. În general, tulpinile de bacterii găsite în probiotice favorizează sănătatea florei intestinale. De exemplu, usturoiul, kimchi și varza fermentată produc bacterii bune care ajută procesul digestiv și scad colesterolul din sânge. Un alt aspect pe care trebuie să îl știe persoanele care suferă de probleme intestinale este acela că sănătatea digestivă are de suferit dacă mănâncă porții prea mari. Din nou, consumul de varză și de kimchi este recomandat, pentru că aceste alimente conțin fibre care oferă senzația de sațietate. Iată de ce clasica supă de varză este în continuare recomandată în dietoterapii. Dacă nu vă încântă ideea de a mânca o supă de varză sau o supă vietnameză, atunci puteți servi o supă cremă de conopidă cu usturoi, o supă cremă de țelină asezonată cu usturoi și kefir sau o ciorbă tradițională românească în care adăugați o mână de varză tăiată fideluță, puțin usturoi și pe care o puteți servi cu kefir sau cu iaurt în loc de smântână.

Hidratarea este importantă. Sănătatea digestivă are foarte mult de câștigat dacă vom începe să consumăm mai multe lichide. De multe ori, fiind implicați în haosul vieții moderne, majoritatea dintre noi uităm să bem apă, dar iată că un simplu pahar cu apă poate face minuni pentru sănătatea intestinală. O hidratare adecvată ne asigură că organismul nostru are capacitatea de a transporta nutrienții și de a elimina deșeurile. Este bine să avem la îndemână o sticlă de apă reutilizabilă realizată din ambalaje biodegradabile sau din plante și chiar să ne instalăm pe telefon o aplicație care să ne amintească să bem apă. La fel de bine este și să consumăm alimente care conțin apă, în special fructe și legume proaspete, dar și supe, ciorbe, limonade și ceaiuri neîndulcite.

Nu în ultimul rând, organismele noastre au nevoie de grăsimi sănătoase. Pentru ca sistemul digestiv să funcționeze corect, trebuie să mâncăm suficientă grăsime, astfel încât corpul nostru să poată absorbi nutrienți. Acizii grași Omega-3 pot ajuta în mod specific la scăderea probabilității de apariție a ulcerului inflamator la nivelul colonului și tractului digestiv. O ciorbă de pește nu doar că este delicioasă, dar va limita producția de molecule care pot duce la inflamații pe termen lung în sistemul nostru intestinal. Găsim acizi grași Omega-3 nu doar în pește, ci și în nuci și semințe.

Ai ceva de adăugat?...

*