Complexitate redusă

Ciorba nu este un aliment care se prepară cu foarte multă greutate, dar uneori presupune anumite tehnici și pași care pot da naștere unor dificultăți. Totuși, există numeroase rețete ce presupun o complexitate redusă, ce sunt gata rapid și la îndemâna oricui, chiar dacă nu au un talent deosebit în bucătărie. În cazul în care nu dispuneți de abilități extraordinare de bucătar, dar vreți totuși să faceți o ciorbă bună, încercați una dintre rețetele de mai jos ce presupun un grad de complexitate redusă.

Ciorbă de lobodă cu complexitate redusă

Această rețetă de ciorbă este una extrem de rapidă, extrem de gustoasă, dar cel mai important, este o ciorbă foarte ușor de făcut și pentru care nu este nevoie să aveți anumite cunoștințe în domeniul bucătăriei. Este o ciorbă specifică primăverii din două motive. Primul ar fi că este momentul în care loboda devine foarte accesibilă. Al doilea motiv pentru care ciorba de lobodă este specifică primăverii este acela că este o rețetă bazată pe legume, foarte ușoară pentru stomac și ideală pentru organism, în special după trecerea sărbătorilor de iarnă și a anotimpului rece, perioadă în care oamenii mănâncă de obicei mai mult decât este nevoie și mai gras.

De obicei, ciorbele cu multe legume de primăvară, chiar dacă nu conțin multă carne sau chiar deloc, sunt bazate pe multe lactate, așa că ar trebui să luați în considerare și acest aspect. Această rețetă este gata în doar 20 de minute, are un grad de dificultate ușor și poate face până la 6 porții.

Ingrediente:

·         250 g lobodă roșie

·         2 legături de ceapă verde

·         2 legături de usturoi verde

·         1 lingură de ulei de floarea soarelui

·         1 linguriță boia dulce

·         Jumătate de lingură de făină

·         500 ml lapte

·         500 ml apă

·         60 g smântână minim 25% grăsime

·         150 ml lapte bătut/lapte acru/iaurt/sana etc.

·         1 gălbenuș

·         1 legătură mărar sau pătrunjel

·         Sare și piper – după gust

·         Oțet sau zeamă de lămâie pentru acrit

Întâi trebuie să vă ocupați de pregătirea ingredientelor. Loboda roșie se spală în mai multe ape reci. Același lucru se repetă și cu ceapa și usturoiul verde. Usturoiul și ceapa trebuie tocate în rondele cât mai mărunte, iar loboda trebuie tăiată în fășii potrivite pentru a încăpea în lingură.

În oala în care doriți să preparați ciorba, adăugați uleiul și puneți-o pe foc pentru a căli ceapa și usturoiul. Acestea se călesc împreună cu puțină sare, pe un foc mediu până devin ușor moi. De asemenea, în loc de ulei de floarea soarelui puteți folosi unt, untura, ulei de cocos, de măsline sau orice fel de grăsime doriți.

După înmuierea cepei și a usturoiului, puteți adăuga făina și boiaua. Este foarte important ca în acest pas să amestecați foarte bine și repede și să aveți laptele și apa pregătite pentru a le adăuga imediat peste. Acest lucru este necesar deoarece dacă boiaua stă pe foc mai mult timp își poate schimba și gustul și culoarea.

Așteptați până când zeama începe să fiarbă. Gustați și completați cu sare și piper, după care puteți introduce și frunzele de lobodă în  ciorbă. Loboda se va fierbe foarte repede, este suficient să așteptați să dea în clocot doar o dată, maxim de două ori. După ce se întâmplă asta, puteți lua oala de pe foc și puteți adăuga mărarul tocat sau pătrunjelul, după cum preferați.

Acum vă puteți apuca să preparați amestecul necesar pentru dregerea ciorbei. Într-un vas separat, amestecați energic gălbenușul cu smântâna și cu laptele bătut. Pentru a evita brânzirea amestecului atunci când îl introduceți în ciorbă, acesta trebuie temperat. Pentru a face temperarea, se adaugă treptat câte un polonic de ciorbă peste el și se amestecă, până când devin cald, chiar fierbinte. După aceea este gata de adăugat peste ciorbă. Această ciorbă cu complexitate redusă este gata și este foarte bună acrită cu oțet sau zeamă de lămâie, aceasta acrire făcându-se în castron, la servire.

Ciorbă de urzici cu complexitate redusă

Ciorba de urzici este o rețetă perfectă de realizat în timpul primăverii, atunci când urzicile sunt în floare. Această verdeață este bogată în vitamine și antioxidanți, exact de ce are nevoie organismul uman după lupta cu iarna grea. De asemenea, fiind o ciorba bazată pe legume și lactate, această rețetă are o complexitate redusă, fiind ideală pentru cei ce doresc să învețe să gătească și pentru cei ce nu au foarte multe cunoștințe în domeniul bucătăriei.

Această rețetă este gata în doar jumătate de oră, este de o dificultate ușoară și vă poate oferi până la 10 porții de ciorbă.

Ingrediente:

·         400 g de urzici proaspete

·         2 legături de ceapă verde

·         1 legătură de usturoi verde

·         1 l lapte cu grăsime 3,5%

·         330 ml de lapte bătut

·         150 g de smântână cu minim 25% grăsime

·         3 ouă

·         40 ml de ulei de floarea soarelui

·         25 g de făină

·         1 linguriță boia dulce

·         Sare și piper – după gust

·         Oțet pentru acrit

Primul aspect de care trebuie să vă ocupați pentru această rețetă este pregătirea urzicilor. Acestea trebuie curățate și spălate bine în cel puțin 3 ape reci, după care trebuie uscate de toată apa. Între timp, puneți pe foc oala în care vreți să faceți ciorba, plină cu apă și cu câteva prafuri de sare. Atunci când apa ajunge în punctul de fierbere, puteți adăuga urzicile, pe care este bine să le împingeți în apă pentru a grăbi procesul. După maxim 4 minute, urzicile sunt fierte.

Separat, pregătiți un castron cu apă rece în care puteți să puneți și câteva cuburi de gheață. Scoateți urzicile din oala de pe foc, scurgeți-le de apă și plasați-le în castronul cu apă rece. Acest procedeu oprește gătirea și păstrează verdele puternic al urzicilor. După ce urzicile fierte sunt răcite, acestea trebuie stoarse foarte bine de apă.

În continuare, aceste urzici trebuie tocate mărunt și se lasă separat. După aceea, puteți să vă apucați de tocarea cepei verzi și a usturoiului verde, unde veți folosi și partea albă și partea verde a legumelor. Acestea trebuie tăiate în rondele foarte subțiri. Puneți pe foc oala în care doriți să preparați ciorba și adăugați uleiul. Când acesta se încinge, adăugați ceapa și usturoiul și puțină sare. Acestea trebuie călite pe foc mic până când devin moi. Tehnica ajută la intensificarea gustului legumelor pentru a oferi o savoare mai mare ciorbei.

După înmuierea cepei și a usturoiului, adăugați făina și boiaua. Este de preferat să aveți gata pregătit laptele, pe care îl adăugați treptat, pentru ca astfel se evită supracaramelizarea legumelor și prăjirea făinii și a prafului de boia. În acest moment puteți adăuga și urzicile tocate, precum și încă 1,5 l de apă fierbinte. În loc de apă puteți folosi și zer, acesta intensificând și mai mult aromele. Întreaga compoziție se aduce la fierbere, dar nu se dă în clocot. Urzicile trebuie să mai fiarbă undeva în jur de 10 minute.

Între timp, într-un castron separat, amestecați gălbenușurile ouălor cu laptele bătut și smântâna și amestecați constant, până ce totul devine o pastă omogenă. În alt castron, frecați albușurile cu sare și piper. Mai adăugați o tigaie pe loc și ungeți-o cu puțin ulei de floarea soarelui. Atunci când este încinsă, adăugați amestecul de albușuri. Omleta rezultată trebuie tăiată în fâșii subțiri.

În ceea ce privește amestecul cu gălbenușurile, acesta trebuie temperat înainte de a fi adăugat în ciorbă. Pentru temperare, trebuie să adăugați câte un polonic de ciorbă până ce amestecul se încălzește suficient cât să nu se brânzească atunci când este adăugat peste ciorbă.

După ce este suficient de încălzit se adaugă în oală și se mai gustă pentru sare și piper. De asemenea, se adaugă și tăițeii de omletă. Această ciorbă cu complexitate redusă este gata de servire și se poate acri în farfurie.

Ciorbă de legume cu complexitate redusă

Ciorba de legume este o rețetă foarte ușoară și rapidă, care poate fi servită și în zilele de post în cazul în care nu vreți să consumați și smântână alături de ea. Este o variantă excelentă de consumat pe post de felul întâi, mai ales dacă la felul doi este o mâncare grea, plină de grăsimi și de proteine. De asemenea, puteți apela la această ciorbă și într-o perioadă de dietă sau într-o perioadă post excese alimentare, în general după sezonul sărbătorilor.

Combinația de legume pe care o veți alege pentru această ciorbă cu complexitate redusă este nelimitată și depinde de ingredientele pe care le aveți la îndemână și de legumele care sunt în sezon atunci. De asemenea, întotdeauna este de preferat să alegeți legume bio, provenite direct din grădină, dacă aveți oportunitatea.

Rețeta de față este cu atât mai ușoară pentru stomac întrucât folosește dovlecelul verde în loc de cartof. Pentru un plus de consistență și sațietate, puteți adăuga și cartofi sau puteți înlocui complet dovleceii cu cartofi.

Timpul de preparare al acestei rețete de o complexitate redusă este de 40 de minute și poate face până la 6 porții de ciorbă.

Ingrediente:

·         1 ceapă medie

·         1 morcov

·         1 țelină

·         1 ardei gras portocaliu sau galben

·         2 dovlecei verzi

·         2 roșii

·         150 g de conopidă

·         100 g de boabe de mazăre

·         2 linguri ulei vegetal

·         Verdeață (pătrunjel + leuștean)

·         Sare și piper – după gust

·         Oțet și zeamă de lămâie pentru acrit

Pentru început, vă puteți apuca să pregătiți toate legumele – așa veți salva și mai mult timp. Morcovii pot fi tocați în cubulețe sau dați pe răzătoare, ceapa trebuie tocată în cubulețe mărunte, țelina poate fi fie tocată în cubulețe, fie dată pe răzătoare, ardeiul trebuie tocat în cubulețe mici, dovleceii trebuie tăiați în cuburi mari, asemănătoare cartofilor. De asemenea și roșiile trebuie tocate mărunt, precum și conopida.

Pentru început, adăugați în oala de ciorbă rădăcinoasele și ceapa cu puțin ulei vegetal și se călesc la foc mediu. După ce ceapa devine translucidă, adăugați și ardeiul. Când acestea sunt gata, turnați 1,7 l de apă peste ele și amestecați. Puteți adăuga și sare și piper, dacă nu vreți să o faceți la sfârșit. Adăugați și conopida – aceasta fierbe mai greu.

După ce conopida este aproape fiartă, puteți adăuga dovlecelul, mazărea și roșiile – acestea fierb aproape imediat și de aceea sunt adăugate la sfârșit. Dați ciorba în clocot de câteva ori, maxim 10 minute, după care puteți adăuga verdeața, amestecați consistent, stingeți focul și puneți capacul.

Această ciorbă de legume cu complexitate redusă este gata de servit și poate fi acrită în farfurie.

Supa-crema-de-ciuperci

Supă cremă de ciuperci

Supa cremă de ciuperci este preferata mea, pentru că ador ciupercile sub orice formă, iar în această variantă, sub formă de supă cremă de ciuperci, aș mânca până la refuz. În plus, este și foarte ușor de realizat și este gata relativ repede, în 45 minute. INGREDIENTE Supă cremă de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-legume

Supă cremă de legume

Supa cremă de legume este o invenție minunată. De când am băgat lingura într-o supă cremă de legume m-am îndrăgostit iremediabil de acest preparat. Textura fină, cremoasă, bogată o face să fie deopotrivă elegantă, pretențioasă uneori, dar și extrem de accesibilă. Supa cremă de legume se poate realiza în principiu […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-broccoli

Supă cremă de broccoli

Supa cremă de broccoli are aproximativ 200 de calorii pentru o porţie, se pregăteşte foarte repede și foarte ușor, motiv pentru care o poţi faci oricând, chiar şi într-o zi obositoare din săptămână. INGREDIENTE Supă cremă de broccoli: 1 pungă de broccoli congelați 180 ml apă 450 ml supă de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-cartofi

Supă cremă de cartofi

Supa cremă de cartofi poate că nu este la fel de cunoscută ca cea de țelină, ciuperci sau broccoli, însă este la fel de gustoasă și mult mai economică. Ca și timp de preparare, nu-ți ia mai mult de 45 de minute să o servești, asta cu tot cu pregătitul […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-conopida

Supă cremă de conopidă

Supa cremă de conopidă este un preparat de origine franceză foarte fin și ușor sofisticat, ce poate fi pregătit mai ales toamna când conopida se găsește din belșug. INGREDIENTE Supă cremă de conopidă: 1 conopidă mare (aproximativ 1500 g) 1 cartof mare 1 ceapă medie 25 unt 4 linguri ulei […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-dovleac

Supă cremă de dovleac

Supa cremă de dovleac este ușor atipică, dar gustoasă și sănătoasă. Deși o poți pregăti în orice moment al anului, supa cremă de dovleac este ideală toamnă, pentru că este sezonul lor. INGREDIENTE Supă cremă de dovleac: 1 ceapă medie 2 linguri de unt 450 g de piure de dovleac […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-dovlecei

Supă cremă de dovlecei

Supa cremă de dovlecei este o adevărată porție de primăvară într-un castron aburind. Atât culoarea sa proaspătă, cât și aromele ademenitoare discrete ale usturoiului și poate și ale busuiocului, dacă ai curaj să presari câteva firicele deasupra te vor convinge să transformi supa cremă de dovlecei într-un preparat tradițional, de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-linte

Supă cremă de linte

Supa cremă linte se pregătește cel mai repede și mai ușor cu linte roșie pentru că aceasta fierbe cel mai repede. Supa cremă de linte este extrem de potrivită pentru sezonul rece, te încălzește și te îmbată cu aromele sale dacă decizi să adaugi puțină mentă sau lămâie. INGREDIENTE Supă […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-mazare

Supă cremă de mazăre

Supa cremă de mazăre este o supă ușoară ce poate fi consumată în orice perioadă a anului. Cu toate că poate fi preparată și cu mazăre din conservă sau congelată, ca mai toate preparatele, de altfel, supa cremă de mazăre este și mai bună atunci când folosești numai ingrediente naturale. […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-morcovi

Supă cremă de morcovi

O supă cremă de morcovi reprezintă alternativă delicioasă prin care poți asigura aportul de beta caroten necesar organismului nostru. Supa cremă de morcovi este ideală atât pentru adulți, cât și pentru cei mici. INGREDIENTE Supă cremă cremă de morcovi: 2 cepe mici 900 g morcovi 2 linguri ulei de măsline […] vezi rețeta »