Cu puține calorii

În cazul în care vă doriți să scăpați de câteva kilograme în plus, ciorbele sunt un remediu la îndemână, care este și foarte sănătos, ușor de preparat și eficient. Majoritatea oamenilor consideră ca pentru a face o ciorba cu puține calorii este nevoie doar să fierbi legume în apa cu foarte puțină sare și piper – un rezultat deloc delicios sau apetisant – și de aceea evită acest preparat. Aveți la dispoziție câteva rețete de ciorbe cu puține calorii, pentru a evita zeama goală cu legume și pentru a vă bucura de o porție de sănătate la castron cu puține calorii.

Ciorba dietetică cu legume

De obicei, când oamenii țin diete, încearcă să mănânce alimente gătite cât mai puțin, cât mai simplu și se feresc de preparatele făcute în casă. Totuși, există moment în care stomacul cere un preparat cald, gătit, moment în care intervine ciorba cu puține calorii – ciorba dietetică cu legume. Timpul de gătire al acestui preparat este de 45 de minute și aceasta poate fi păstrată și la congelator – o idee perfectă pentru zilele în care nu este timp sau stare de spirit pentru gătit.

Ingrediente:

·         3 cepe mari tocate mărunt

·         1 cățel de usturoi zdrobit

·         1 cană de suc de roșii

·         Jumătate de conopidă medie tocată bucăți mici

·         340 g fasole verde tăiată în bucăți

·         3 dovlecei verzi feliați

·         140 g baby spanac (sau spanac simplu)

·         O legătură pătrunjel

·         12 căni cu apă

·         Sare și piper după gust (evitați multă sare pentru mai multă sănătate)

Pentru a evita cumularea caloriilor în această rețetă, evitați folosirea uleiului de floarea soarelui – puteți folosi ulei de măsline, de cocos sau de rapiță și este de preferat să vină în formă de pulverizator. Pulverizați fundul și pereții oalei în care veți prepara ciorba și adăugați morcovii, țelina, ceapa și usturoiul pentru gătire. Acest procedeu intensifică aroma legumelor și le sporește culoarea. Continuați să le amestecați aproximativ 5 minute, până la înmoaie puțin.

După aceste 5 minute, puteți adăuga sucul de roșii. Amestecați foarte bine pentru a întrepătrunde toate legumele deja aflate în oală. După ce s-au amestecat bine ingredientele, adăugați conopida și apa și continuați să amestecați consecvent.

Continuați să amestecați din când în când și aduceți ciorba în punctul de fierbere. După ce începe să fiarbă, puteți da focul mic și puteți pune un capac peste vas . Mai lăsați oala acoperită pe foc încă 15 minute. Verificați legumele cu o furculiță și dacă este necesar, mai lăsați-le pe foc sau stingeți focul mai devreme, după caz. Când s-au fiert legumele, puteți adăuga sare și piper după gust.

Ciorba cu puține calorii este gata! Această ciorbă are între 30 și 50 de calorii pentru o porție și este o alegere excelentă în cazul unei diete.

Ciorba de lobodă

Ciorba de lobodă este o ciorbă cu puține calorii specifică anotimpului primăvăratec, anotimpul apariției lobodei. Această ciorbă este o variantă excelentă pentru un meniu de dietă – este foarte gustoasă, are puține calorii și se poate servi și rece. De asemenea, această ciorbă se prepară foarte ușor, este la îndemâna tuturor și este foarte apetisantă prin culoarea pe care o are.

Ingrediente:

·         5-6 legături de lobodă roșie

·         1 legătură de ceapă verde

·         1 ceapă uscată

·         3 cartofi

·         1 ardei roșu

·         2 morcovi

·         1 legătură de leuștean

·         1 l de sana sau iaurt slab

·         Opțional – o ceșcuță de orez

Deși loboda este vedeta acestui preparat, frunzele de lobodă se fierb foarte repede și de aceea ele vor fi adăugate în rețetă abia la finalul preparatului. Pentru început, puteți să vă apucați de pregătirea tuturor legumelor – spălare, curățare și tocare. Ceapa verde și ceapa uscată trebuie călite în puțin ulei. Pentru o variantă mai sănătoasă, evitați uleiul de floarea soarelui și optați pentru ulei de măsline, de avocado, de rapiță sau de cocos. Căliți ceapa până devine ușor translucidă. După ce se ajunge în acest punct, se poate adăuga peste ea 2-3 l de apă, în funcție de câtă ciorbă doriți să preparați.

Morcovul trebuie dat pe răzătoare medie și se adaugă după ce apa începe să fiarbă. Ardeiul poate fi tăiat după preferințe – fie cubulețe, fie fășii subțiri. El se adăuga la câteva minute după morcov, urmând ca sa fie adăugați și cartofii tocați în cubulețe medii. Dacă nu vă deranjează să aveți un număr mai mare de carbohidrați în ciorbă, acum puteți adăuga și orezul prespălat în apă rece. Acesta nu va adăuga un surplus atât de mare de calorii, însă nu este obligatoriu de adăugat.

Verificați cartofii cu furculița. Atunci când sunt aproape fierți, puteți să adăugați și loboda. Este foarte important să vă asigurați că loboda este spălată foarte bine, în mai multe ape și să o tăiați în fâșii nu foarte subțiri.

Rămâne la latitudinea dumneavoastră dacă vreți să adăugați sana sau iaurtul în toată ciorba sau dacă vreți să le serviți în farfurie când savurați preparatul. Dacă vă doriți să păstrați ciorba mai multe zile la frigider, vă recomandăm să nu o dregeți în oală, ci să optați pentru varianta în care o dregeți în farfurie.

Această ciorbă cu puține calorii este gata! Dacă alegeți să o savurați fără sana sau iaurt, este o rețetă excelentă și pentru post.

Ciorba de fasole verde

Vedeta acestei rețete de ciorbă cu puține calorii este fasolea verde. Rețeta este una perfectă pentru zilele toride de vară, când vă doriți un preparat ușor, simplu, gustos, care să nu vă afecteze silueta și care să se poate savura și rece. De asemenea, această ciorbă asigură și o cantitate bună de vitamine necesare organismului și poate fi savurată și cu ardei iute, ceapă normală sau ceapă verde.

Ingrediente:

·         500-600 g fasole verde sau galbenă

·         2 dovlecei verzi

·         2 morcovi

·         1 legătură de ceapă verde

·         1 ceapă uscată

·         1 țelină mică

·         1 ardei gras galben

·         3-4 cartofi

·         1 l de sana/iaurt slab

·         1 ou

·         1 legătură de leuștean

·         1 legătură de pătrunjel

Cel mai mare consumator de timp din această rețeta va fi curățarea și pregătirea fasolei. După ce terminați cu acest pas, puneți o oală cu apă și puțină sare la fiert. Pentru o variantă cât mai sănătoasă a acestei rețete este indicat să aveți grijă la cantitatea de sare folosită. Când apa începe să se încălzească, puteți adăuga morcovul și țelina. Aceste rădăcinoase pot fi pregătite pentru ciorbă fie prin tocarea lor cubulețe, fie prin folosirea unei răzători mari, rămâne la alegerea dumneavoastră.

La foarte puțin timp după aceea puteți adăuga și fasolea pe care trebuie să o rupeți în bucățele de 1-2 cm. După ce fierbe câteva minute, puteți adăuga ardeiul și cartofii tocați în cuburi.

Într-o cratiță separată, călește în puțin ulei ceapa tocată foarte mărunt. Pentru o alege cu mai puține calorii sau mai sănătoasă, optați pentru un ulei de cocos sau de avocado. După ce ceapa a devenit translucidă, puteți să o adăugați în oala de ciorbă. Dovlecelul verde tocat cubulețe trebuie adăugat spre final întrucât se fierbe foarte repede și riscați să se sfărâme.

După ce adăugați și dovlecelul, până ce acesta se fierbe, este momentul să pregătiți compoziția pentru dres ciorba. Într-un bol separat amestecați bine oul șu sana sau cu iaurtul slab pe care îl alegeți. Secretul pentru a evita brânzirea compoziției atunci când o adăugați în ciorbă este temperarea acesteia. Adăugați peste compoziție câte un polonic din zeama fierbinte, până ce aceasta se încălzește. Amestecați continuu cu un tel. Când sunteți de părere că s-a încălzit suficient, vărsați toata compoziția în oala de ciorbă.

După acest pas, puteți toca legăturile de verdeață și le puteți adăuga în ciorbă. Amestecați totul bine, iar rețeta de ciorbă cu puține calorii este gata!  La servire, nu ezitați să o acriți cu puțin oțet, acesta fiind foarte benefic pentru organism, nu numai pentru gustul preparatului.

Ciorba de fasole

Atunci când alegeți preparate cu puține calorii, există riscul ca să neglijați alte aspecte cum ar fi aportul de fibre și de proteine, necesare organismului pentru un stil de viață sănătos. Deși ciorba de fasole are potențialul de a deveni o ciorbă cu foarte multe calorii, această rețetă este ideal pentru iubitorii acestui preparat care sunt nevoiți să monitorizeze aportul caloric. Lipsită de afumătură, grăsime și carne, această ciorbă cu puține calorii este perfectă pentru vegetarieni și pentru cei care deși își doresc calorii puține, nu vor să își neglijeze organismul – fasolea este extrem de bogată în fibre și proteine.

Ingrediente:

·         500 g fasole colorată sau albă

·         3 cepe uscate

·         1 țelină mică

·         2 ardei grași – roșii, verzi sau câte unul din fiecare culoare

·         1-2 dovlecei verzi

·         2 morcovi

·         1 rădăcină păstârnac

·         1 legătură de leuștean

·         Bulion

Pentru a înjumătății timpul de fierbere al fasolei, precum și pentru a facilita curățarea și alegerea acesteia, recomandam ca să o pregătiți cu o seară înainte. Puneți fasolea într-o oală cu apă rece pentru a se înmuia – impuritățile și boabele stricate se vor ridica la suprafața și datorită faptului că sunt îmbibate cu apă, boabele se vor fierbe mai repede.

Înainte de a o pune la fiert, limpeziți fasolea în 4-5 ape. Precum carnea, fasolea produce spumă la fiert. Această trebuie îndepărtată. De asemenea, un alt truc pentru evitarea senzației de balonare este schimbul apei în care fasole fierbe. Acest schimb trebuie făcut tot cu apă fierbinte, altfel riscați stricarea fasolei.

Periodic, verificați câte un bob de fasole pentru a vedea când sunt aproape fierte. În acest moment puteți adăuga rădăcinoasele. Tocarea acestora rămâne la latitudinea dumneavoastră – cubulețe, fâșii sau chiar date pe răzătoare, orice variantă este bună.

După ce ați lăsat la fiert rădăcinoasele câteva minute, este timpul să adăugați ardeiul și dovleceii tocați fie cubulețe, fie fășii subțiri. Între timp, într-o tigaie separată se călește ceapa tăiată foarte fin cu puțin ulei. Tipul uleiului folosit poate afecta numărul de calorii, dar rămâne la alegerea dumneavoastră.  După ce ceapa devine translucidă, o puteți adăuga în oala de ciorbă. Amestecați toată compoziția, potriviți-o de sare și piper și adăugați câte linguri de bulion considerați că sunt necesare. Lăsați compoziția să dea în clocot câteva minute, adăugați verdeața, amestecați și acoperiți vasul. Înainte de servire, lăsați-l să mai stea 10 minute cu capacul pus.

Această rețetă de ciorbă cu puține calorii este gata!

Supa-crema-de-ciuperci

Supă cremă de ciuperci

Supa cremă de ciuperci este preferata mea, pentru că ador ciupercile sub orice formă, iar în această variantă, sub formă de supă cremă de ciuperci, aș mânca până la refuz. În plus, este și foarte ușor de realizat și este gata relativ repede, în 45 minute. INGREDIENTE Supă cremă de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-legume

Supă cremă de legume

Supa cremă de legume este o invenție minunată. De când am băgat lingura într-o supă cremă de legume m-am îndrăgostit iremediabil de acest preparat. Textura fină, cremoasă, bogată o face să fie deopotrivă elegantă, pretențioasă uneori, dar și extrem de accesibilă. Supa cremă de legume se poate realiza în principiu […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-broccoli

Supă cremă de broccoli

Supa cremă de broccoli are aproximativ 200 de calorii pentru o porţie, se pregăteşte foarte repede și foarte ușor, motiv pentru care o poţi faci oricând, chiar şi într-o zi obositoare din săptămână. INGREDIENTE Supă cremă de broccoli: 1 pungă de broccoli congelați 180 ml apă 450 ml supă de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-cartofi

Supă cremă de cartofi

Supa cremă de cartofi poate că nu este la fel de cunoscută ca cea de țelină, ciuperci sau broccoli, însă este la fel de gustoasă și mult mai economică. Ca și timp de preparare, nu-ți ia mai mult de 45 de minute să o servești, asta cu tot cu pregătitul […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-conopida

Supă cremă de conopidă

Supa cremă de conopidă este un preparat de origine franceză foarte fin și ușor sofisticat, ce poate fi pregătit mai ales toamna când conopida se găsește din belșug. INGREDIENTE Supă cremă de conopidă: 1 conopidă mare (aproximativ 1500 g) 1 cartof mare 1 ceapă medie 25 unt 4 linguri ulei […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-dovleac

Supă cremă de dovleac

Supa cremă de dovleac este ușor atipică, dar gustoasă și sănătoasă. Deși o poți pregăti în orice moment al anului, supa cremă de dovleac este ideală toamnă, pentru că este sezonul lor. INGREDIENTE Supă cremă de dovleac: 1 ceapă medie 2 linguri de unt 450 g de piure de dovleac […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-dovlecei

Supă cremă de dovlecei

Supa cremă de dovlecei este o adevărată porție de primăvară într-un castron aburind. Atât culoarea sa proaspătă, cât și aromele ademenitoare discrete ale usturoiului și poate și ale busuiocului, dacă ai curaj să presari câteva firicele deasupra te vor convinge să transformi supa cremă de dovlecei într-un preparat tradițional, de […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-linte

Supă cremă de linte

Supa cremă linte se pregătește cel mai repede și mai ușor cu linte roșie pentru că aceasta fierbe cel mai repede. Supa cremă de linte este extrem de potrivită pentru sezonul rece, te încălzește și te îmbată cu aromele sale dacă decizi să adaugi puțină mentă sau lămâie. INGREDIENTE Supă […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-mazare

Supă cremă de mazăre

Supa cremă de mazăre este o supă ușoară ce poate fi consumată în orice perioadă a anului. Cu toate că poate fi preparată și cu mazăre din conservă sau congelată, ca mai toate preparatele, de altfel, supa cremă de mazăre este și mai bună atunci când folosești numai ingrediente naturale. […] vezi rețeta »

Supa-crema-de-morcovi

Supă cremă de morcovi

O supă cremă de morcovi reprezintă alternativă delicioasă prin care poți asigura aportul de beta caroten necesar organismului nostru. Supa cremă de morcovi este ideală atât pentru adulți, cât și pentru cei mici. INGREDIENTE Supă cremă cremă de morcovi: 2 cepe mici 900 g morcovi 2 linguri ulei de măsline […] vezi rețeta »